16 Juni 2008

Jag är helt slut ! Fyra heldagar på Gubbängsfältet sliter totalt på en. Min underbara älsklingar slutade på en andra plats i årets upplaga av Eken Cup ! Jag är så himla stolt över dem ! Dagen idag har varit lite konstig..

Gick upp runt halv 7, åkte hem ifrån kvart över 7. Hade samling med tjejerna klockan 8 vid Tumbatältet, tjejerna var enormt laddade inför kvartsfinalen och för motståndet stod BK Söder. Ett lag vi känner till mycket väl då vi möts i serien flera gånger per år. Matchen var jämn men efter 30 minuter var resultatet 13-9 till oss ! En semifinal väntade nu mot antingen det ryska laget Jonost eller Skånela. Ungefär 1 timmar och 20 minuter innan semifinalen ska spelas ropar speakern efter oss. Mamma och Pappa som var i närheten gick dit, så fort jag ser pappa springer jag fram till honom och frågar vad det är som händer. Han berättar nu för mig att det ryska laget Jonost slog Skånela med en boll i kvartsfinalen men Skånela lämnade in en protest och matchen ska spelas om. När, var eller hur har de ingen som helst aning om då de inte får ta på ryskorna. Efter ett tag så ropar speakern efter oss igen, jag och mamma skyndar oss dit och får veta att de ska spela om kvartsfinalen 11.40 då våran semi final skulle spelas och att den då spelas 12.30 istället. Matchen spelas om och nu vinner Skånela med 4 bollar om jag minns rätt. Så nu är det Skånela vi ska möta i semifinalen. Matchen sätter igång, det är jämnt hela tiden men tillslut kan vi rycka ifrån och vinna med 13-9. Nu har vi lite drygt en timma tills finalen ska börja eftersom det blev förseningar. Finalmotståndarna är Huddinge och vi vill verkligen vinna! Men det går inte våran väg idag och vi förlorar finalen med 17-8. Men jag är ändå super stolt över våra tjejer som har kämpat på i hla fyra dagar och ändå tar sig till final !

Domarna vi hade i kvartsfinalen är också värda att nämna ;) Det var söta Kaspar och min underbart söta vän Bardia som var domarna. Ni kanske nu tror att de dömde till våran fördel eftersom vi är vänner men verkligen inte ! De dömde super bra och lika åt båda hållen. Nej nu ska jag äta lite kvällsmat ! Vi hörs i morgon, Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0