The first day of the year 2008

Hallå allihopa. Mitt första inlägg här nu, nytt år nu då. Hoppas på ett underbart och bra år nu. Idag har jag verkligen inte gjort mycket alls. Fixat den här bloggen så klart, (tack så mycket Malin och Jakob för all hjälp) och sedan bara gjort inget alls. Kollat på film (hata göteborg) och ätit mys middag med familjen. 

Ska väl kanske ta och berätta lite om min gårdag. Vaknade väl upp lite halv sent, klädde på mig och satte mig i bilen för att först åka till ica och handla gravljus. åkte sedan till Jossans grav och tände ljuset och sen till Morfars grav och tände ljuset där. sedan hem för att vända igen och åka med pappa och handla lite saker till kvällen. när jag kom hem var det inte alls lång tid innan hockeyn började, junior vm sverige-tjeckien. Kollade på matchen samtidigt som jag städade lite och gjorde mig i ordning för kvällen. men fick som vanligt beslutsångest för vilken klänning jag skulle ha på mig. men det blev bra till slut också :), runt halv 6 tiden kom Dennis (en av mamma och pappas vänner) med sin son Tom som vi inte hade träffat på väldigt länge. Så vi satt i vardagsrummet och kollade på foton från när vi var på Lefkas tillsammans (1992), och så småningom kom även Madde,Peter,Cissi och lilla lady :). nu var det även dags för middagen, super gott var det. Förrätt: Honungsmelon med skinka, Huvudrätt: Fläskflié i dragonsås med hasselbackspotatis och sallad, Efterrätt: Vaniljglass med after eight och honungsmelon. MUMS ! Efter middagen blev det väl som det brukar, sätta sig i soffan och kolla på film vilket vi gjorde ett tag. Kollade först på Sunshine och sedan Pirates of the caribbean 3: vid världens ände. sen började de närma sig 12-slaget och vi började röra oss utåt. dock inte Peter som stannade kvar inne med Lady som är rädd för raketerna. Det var super fint ute på 12-slaget. Massor av raketer. :D Skålade även på 12-slaget, vissa i xider och de andra i kopparbergs alkoholfria cider. (jag tillhörde de sistnämnda) sen gick vi in igen och åt lite ost och kex, sen började alla bli lite små trötta och började dra sig hemåt.

Ja, det var väl i stora drag min nyårsafton och allt för ikväll, ses i morgon. Pusspuss  

Nu: Film - Stomp the yard.

Grekland: 211 dagar kvar !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0