JSM STEG 4, HELSINGBORG

Fredag:

Började dagen med att gå upp runt 7 tiden, då pappa kommit in och väckt mig runt halv 7 när han åkte till jobbet. var hemma från skolan hela dagen eftersom vi skulle samlas i flemingsberg kvart över 1. Så jag satte igång dagen med att börja städa mitt rum lite smått och packa klart det sista, tog sedan en promenad ner till affären för att handla lite och tog en liten omväg hem för att få en lite längre promenad. Kom hem, gick upp för att väcka min syster så hon också kom upp. Åt min pizza jag hade köpt och så klart hade jag köpt en till alexandra också. Började sedan göra mig i ordning för att åka.

Farfar kom någon gång runt 20 över 12 så vi åkte till flemingsberg och när jag kom dit så kom även Tessan dit samtidigt så vi gick upp för att invänta de andra, jorra och emelie var redan på plats när vi kom.

Resten av laget kom och vi gick ner till perrongen för att invänta tåget, satt bredvid söt tessan på tåget, vi fick även varsin hemlig kompis på tåget som man skulle vara snäll mot, haha jag fick Lollo som jag skulle vara snäll mot. Åkte med tåget till Lund för att sedan byta tåg där mot Helsingborg.

Kom fram till vandrarhemmet där vi fick veta vilka vi skulle dela, jag skulle dela rum med bolmen och laura :) vi gick upp för att göra i ordning rummen och sedan ta oss ner på "stan" för att äta middag på restaurangen Charles Dickens som vi hade bokat. God mat var det också :) gick sedan tillbaka till Vandrarhemmet för lite försvarsgenomgång och lekar, leken vi körde var statyleken haha och det gick ju super bra ;) sen var det dags att sova.

Lördag:

Gick inte upp så tidigt faktiskt, runt 9 tiden fick en liten sovmorgon. Åt frukost på hotellet och fick sen gå upp på rummen och göra lite vad vi ville innan det var dags att ta och promenera till hallen för att äta lunch innan matchen.
Första matchen var mot Sävehof vi gjort en riktigt bra första halvlek men Sävehof kom tillbaka och vann tillslut matchen med 24-23.

Fick skjuts av Per till vandrarhemmet mellan matcherna så vi kunde äta lite mellanmål som de super snälla föräldrarna hade åkt och inhandlat till oss.

Sen var det bara att gå tillbaka till hallen för match mot Göksten, vi spelade bra men blev nog lite nervösa och tappade en del men vann tillslut med 18-16.

Efter matchen var det dags att ta oss till restaurangen igen för att äta samt titta på den första halvleken av Sverige-Frankrike gick sedan till Tasty House och köpte godis :) blev en trevlig promenad tillbaka med tessan och ullis, trevlig men inte så snabb eftersom lilla ullis fått en lårkaka. Väl tillbaka på vandrarhemmet skulle vi titta på mer handboll, nämligen matchen mellan OV Helsingborg-Aranäs, vilka vi skulle möta dagen efter. Men efter ett tag blev de flesta lite trötta så nästan alla gick och la sig för att sova.

Jag träffade min söta vän Dennis en snabbis i porten till vandrarhemmet, han skulle egentligen kolla när vi spelade men pga jobb så gick det inte så det fick bli ett snabbt hej i porten istället. Sen säng !

Söndag:

Började dagen med att gå upp lite tidigare än gårdagen, gick en lite promenad och lekte lite. In för att käka frukost sen gick vi till hallen satt där inne och tittade lite på handboll sen ut för taktikgenomgång på trappan, sen lite mer promenad och tillslut in för att byta om, tagga och värma upp.

Första matchen för söndagen var mot Aranäs, vilket skulle vara det lättaste laget på pappret men vi var ändå grymt taggade innan matchen för att i princip döda matchen från början. Vi gick in på banan och gjorde det vi skulle göra och vann ganska enkelt med 24-15 nu väntade matchen mot OV Helsingborg som skulle bli den avgörande matchen om vi eller dem skulle gå till steg 5.

Hade inte alls mycket tid mellan matcherna nu så det var bara att dra på sig overallen och gå upp och käka lunch, hann sitta på läktaren en liten stund och kolla på handboll innan det var dags att gå ut till trappan igen för lite taktikgenomgång. In för att byta om och värma upp. var ordentligt taggade när matchen väl började, ledde med 3 bollar i halvtid, höll undan och vann tillslut med 23-17. Var nu med klara för steg 5 i JSM 2007/2008 ! Helt underbart ! Glädje scener utspelade sig på planen efter matchen, tackade motståndarna, domarna och så klart våran underbara publik och sedan var det dags för fotografering. Ullis och Tessan tog även ett segervarv med flygplanet ;)

Efter en dusch och lite sjungande tog vi oss till tågstationen i Helsingborg och hann nätt och jämt köpa lite mat på donken innan tåget mot Hässleholm skulle gå, vi åker på bra, pratar, äter och skrattar tills tåget stannar i Tylinge, (stationen innan Hässleholm) pga polisen har stoppat all tågtrafik för några ungjävlar springer på spåret. Vi hoppas att vi snart skulle få åka efter som tåget hem skulle gå runt 20 tiden från Hässleholm, men tiden rinner iväg och vi missar tåget !! Får veta att det går ett natt tåg hem till STHLM 23.57 men vi är inte garanterade några platser så vi ankommer till Hässleholms station där vi springer på Väktarklasse som så snällt hjälper oss, genom att vi får lämna våra tunga väskor i ett rum mm. Så nu väntade 4 timmars väntan i Hässleholm för att få se om vi kom med tåget eller inte. Gick runt lite i Hässleholm och satt i vänthallen mm. Hade dock tur att en del personer ville prata med mig via telefon :) Tack ! Tåget kommer och vi står förväntans fullt och hoppas på att det finns plats för oss på tåget. Vi får veta att de måste gå igenom hela tåget för att se om det finns plats. Får veta att vi kommer med tåget hem :) Var i samma kupé som Maja, NK och bolmen. Trevlig resa hem som mesta dels bestod av sömn, och även skratt från majas sida när bolmen slänger en mandarin på henne :P

Ankom till Södertälje Syd runt 5,30 tiden där mamma och pappa väntade på mig :) Körde mamma till pendeltåget och åkte sedan hem för att sova, vilket inte gick så bra förräns klockan var runt 9 tiden då jag somnade i soffan framför TVn.

Tack alla tjejer och ledarna för en super mysig och rolig helg ! STEG 5 NÄSTA NU ! :D

Kuken i gatan, STENHÅRT ! ;)