God morgon..

har varit vaken i runt 1 och en halv timma nu. mår riktigt pissigt. ont i huvudet, halsen, öronen och feber :( känns verkligen inte bra med tanke på att det är JSM i helgen ! måste bli frisk. och måste även till skolan i morgon för att göra provet jag missat i idrottsskador. Men till en helt annan sak nu. känns helt underbart att det är den 14 januari klockan är stax efter 9 och det är blå himmel och hela 4! + grader här :) Hur underbart är inte de? hoppas verkligen att våren är på gång nu :) Just ja, innan jag glömmer detta: min vän och "idol " ;) simon har skaffat sig en blogg. här kan ni läsa den: Simon´s blogg  Ligger i min säng och kollar på Montel Williams show just nu, det handlar om vanliga människor som råkat ut för någon form av brott av sina grannar. Jag förstår verkligen inte vad det är för fel på vissa människor. Som tex kvinnan som var gäst i programmet innan mannen som sitter där nu, deras grannes förre detta pojkvän ringer på deras dörr runt 1 tiden på natten hela familjen går ner till ytterdörren och frågar vad han vill, han svarar då att han och hans förre detta flickvän varit med om en bilolycka och behöver hjälp. Självklart låser familjen upp dörren som då flyger upp och mannen kastar sig över pappan i familjen och hugger ner honom. sedan ger han sig efter den äldsta dottern i familjen som lyckas låsa in sig på sitt rum. mamman i familjen springer nu över till en annan granne och ringer på, grannen öppnar dörren men smäller igen den lika fort eftersom hon ser mamman med blod överallt. mamman vänder sig då om för att springa tillbaka till sitt eget hus, då får hon se fyra ben i skenet av en gatulampa och tänker då att det är hennes man som fortfarande lever och kämpar för sitt liv. men när hon närmar sig sitt eget hus så ser hon sin yngsta dotter som ligger över sin pappa och ber honom att vakna upp igen. mamman går in i huset och tar upp sitt yngsta barn och inte förräns då förstår hon att det var sin äldsta dotter och mannen som huggt ner hennes man hon såg i gatulampans sken. hon ringer nu till polisen vilka bekräftar att det redan kommit in 17 samtal från hennes område på 18 minuter. hon springer efter mannen som har hennes äldsta dotter och ser att deras fot spår leder in i ett skogsområde, i detta skede tänker hon att hon har även förlorat sin äldsta dotter. Nu kommer flera poliser och polisbilar som omringar skogsområdet och lyster in i skogen med strålkastare och dylikt. Mannen får nu panik, tappar taget om flickan samtidigt som han gräver ner kniven han rätt så nyligen huggt ner hennes pappa med. flickan springer ut från skogen till poliserna som står där och kommer trots allt ihåg exakt vart mannen grävde ner kniven. mannen kommer inte ut från skogen utan blir gripen där inne och sitter nu inne på livstidsfängelse. Min första tanke när jag såg inslaget var: " Varför är dagens samhälle så som det är?" Jag förstår inte varför dagens samhälle handlar så himla mycket om våld? varför ska man inte kunna vara säker i sitt eget hem ens? Ska man till slut inte ens våga röra sig utanför sitt hem ens? Jag förstår verkligen inte vart vårat samhälle är på väg. en annan sak som jag tänker på när jag tänker på dagens samhälle är det som inträffade den 7 oktober förra året, då Riccardo Campogiani blev misshandlad så svårt att han senare avled. Det är helt sjukt vad folk kan göra mot en annan människa. Jag lider verkligen med Riccardo´s nära och kära, vet hur det känns att förlora någon som står en nära. Och till killarna som gjorde detta mot honom, vilket kul liv ni har skaffat er nu ! Ni kommer få leva med detta resten av hela era liv.
Tycker nu att folk verkligen borde förstå: VÅLD LÖSER INGA PROBLEM ! Tycker även att alla människor måste börjar agera och reagera, NU ! Har bara en sak till att säga,

våld föder våld.

Kommentarer
Postat av: sanna

Fin blogg

2008-01-14 @ 10:35:36
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Malin.

två killar som var med om dödsmisshandeln av Riccardo går i min skola :/

2008-01-15 @ 18:51:50
URL: http://msundin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0